maanantai 4. toukokuuta 2015

Huonetta ja kiirettä

Hei huomenta Suomi, hyvin pyyhkii!
Maanantai aamu. Kello seittemän herätys teki vähän tiukkaa, koska viikonloppuna tuttuun tapaan tuli valvottua ja nukuttua pitempään. Oli aivan ihana herätä lauantai ja sunnuntai aamuna ja tajuta, että aaah ei ole mikään kiire nousta, nukkuis vielä tunnin. Varsinkin, kun koiruus tuhisi siinä vieressä. Rakastan tollasia aamuja. Tänään taas arki kuitenki jatkuu, mutta herätystä helpotti vähän mun veljen whatsapp-viestit. Hän sanoi, että ne on katellu tyttöystävänsä kanssa lentoja tänne kesän lopulla ja olin ihan silmät sydäminä niinku se yks emoji. Toivon niiiiiin kovasti, että he pääsisivät tulemaan ja plaaa olisi vaan niin huippua. Sitä ootellessa!

 Lupailin kuvia mun huoneesta täällä, niin tässä näitä ois. Rakastan mun huonetta. Tää on aika paljon isompi, kun mun oma huone Oulussa. Seinät kuitenki saman väriset, niin tosi kotoisa. Jotain haluaisin keksiä tänne, että olis vielä enemmän oman näkönen. Ehkä julistetta ja kuvia tai jotain. Kukkia en osta, koska nuo kukat mitkä sain on jo aika kuolleet. En todellakaan ole mikään viherpeukalo. Tekokukka ehkä vois olla hyvä... tai kaktus. Oma kylppärikin löytyy, mutta sitä en kokenu tarpeelliseksi kuvata. Amme/suihku, pönttö, lavuaari, peili, kaappi, perus settiä. Mun huone on siis kellarikerroksessa. Täällä on myös ns lasten leikkitila ja tv-huone, jossa voin hengailla vaikka kavereitten kanssa, jos tykkään. Laittelen kuvia tänne tekstien väliin, samalla selittäen viikon menoja.
tervetulias-posteri. söpöä


Ensimmäinen oikea työviikko takana ja pakko sanoa, että ihan hyvinhän se meni! Ei mitään kummempia vaikeuksia tai kommelluksia päässy tapahtumaan ja oli hauskaa aikaa lasten kanssa. Ainoa asia mikä itteä vähän ressaa on kiire ja lähtemiset. Tuon ikäset lapset ei tietenkää ymmärrä vielä kunnolla ajan kulkua ja joudun hoputtamaan niitä aika usein. Kouluun lähtemiset ollu vaikeimpia, kun kaikkien silmät on vielä täynnä unihiekkaa (kiitti vaan Matin nukku) eikä koulu hirveästi innoistais ainakaan vanhempaa lasta. Silloin kun tajuan, että bussin tuloon on aikaa enää viisi minuuttia ja hampaat ja kasvot on pesemättä ja lukukirja hukassa niin ressitaso nousee pikkuhiljaa. Se on kyllä ehkä vähän mun oma ongelma. Ehkä mun pitää vaan yrittää keksiä jotakin houkutuksia, että miksi kannattaa tehdä ripeästi aamutoimet, esim. kerkeät pelata wiitä ennen lähtöä tai saat pari ylimäärästä karkki lunch boxiin. Btw hoksasin just, että unohdin pakata treatin (karkkia) boxiin...hups. No saavat sitten iltapäivällä, kun tulevat kotia. Ne tosiaan meinaa olla aika tarkkoja niitten lounas boxin sisällöstä.

Viikko meni melko kiireisissä merkeissä. Oli kouluprojektia ja baseball-pelejä. Yks päivä ajettiin baseball reeneihin hirveellä kiirellä, kun olivat siirtäneet reenien aloitusaikaa normaalia aiemmaksi. Matka normaalisti kestää sen max 20 minuuttia, mutta tottakai sillon oli ruuhka-aika ja matkaan meni se puoli tuntia. Perille päästyä koutsi ilmoittikin, että reenit on peruttu, pienen tihkusateen takia. Siinä hymyillen totesin, että okei tämä selvä lähetäämpä takasin kotiin. Kotimatka kesti taas 35 minuuttia. Ei ärsyttäny, vähän vaan ketutti seistä jäätävän pitkässä jonossa varoen kiilaajia, turhaan. Matkalla alkoi kans ukkostamaan. Ehkä sittenkin ihan hyvä, että reenit peruttiin.
vaatehuone näyttää toistaseks vielä aika tyhjältä...

Perjantaina mentiin Janinan kanssa yhtiin "housepartyihin". Käytän "-merkkejä, koska näillä on ehkä vähän eri käsitys housepartyistä, kun meillä Suomessa tai ainakin meidän kaveriporukalla:D Oli silti tosi hauskaa! Pelattiin korttipelejä ja jotku vähän naureskeli mulle, kun päihitin kaikki vesiputouksessa (kokis oli oikein sopiva juoma siihen). Nää ihmiset on ihan mahtavia, kun kaikki ovat ottaneet mut niin hyvin mukaan porukkaan. Kaikki kyselee millasta mun elämä Suomessa on ja muutama antanu numeron ja sanonu, että tekstaa millon vaan kun sulla on aikaa hengata mun kaa. Mukavaa, kun nyt jo saanu kavereita. Lauantai-illan tein töitä ja sunnuntaina mentiin Janinan ja Lisan kanssa leffaan. Age of Adaleine oli ihan mahtava! Suosittelen erittäin lämpimästi. En kyllä tiiä onko se jo Suomen teattereissa tai millon tulossa. Ja tää leffateatteri..aaa se oli super kiva! Tuolit ihan ylipehmeet, että tuntuu että uppoot sinne. Sitten voit säätää sen vielä sellaseen lepoasentoon. Millon Finnkinoon sais sellaset?

lempikassi aitiopaikalla, kiitos kaverit!
Tällä viikolla ei pitäis mitään ihmeempiä tapahtua, paitsi että fahrenheitit nousee aika kuumiin lukemiin! Täksi päiväksi luvattu 82 astetta (noin 28 celsius astetta). Huhuh ehkä mää en koko kesää näytä tälläseltä valkoselta aaveelta, vaan vähän sais väriä tähän pintaan! Voi kyllä olla, että se väri on aluksi ainakin melko punasävyinen...

4 kommenttia:

  1. EIKÄ! Siis lueskelen aina välillä kun on aikaa kaiken maailman Au Pair blogeja ja satuin löytämään sun blogin nyt ja katoin että MITEN ON NOIN TUTUN NÄKÖINEN HUONE tuo eka kuva kunnes tajusin et SÄ OOT SE JOHANNAN UUS AUPAIR!
    Siis apua miten ihanaa että sä kirjotat blogia!! Siis toivottavasti en selitä liikaa, mutta siis, se "naapurintyttö Janina" on mun vanhassa Au Pair perheessä ja Johanna oli mulle tosi läheinen kaveri ku olin vielä jenkeissä ja johannan edeltäjä Janine yks mun parhaista kavereista!

    Olin niin onnellinen kun skypetin Johannalle ja se kerto et sen perhe on valinnu suomalaisen Au Pairin!:):) Oot kyllä onnekas, mä tykkäsin hirveesti tosta sun perheestä! Olin kans kerran babysittamaassa Hta, kun se Janine oli konsertissa, oli aika temperamenttinen tyttö sillon 1,5 vuotta sitten :D Mutta niin söpö!

    Ei vitsi oon ihan fiileris että sä bloggailet sieltä, oon tuossa sun talossa hengannu vaikka kuinka monesti <3 Ja lenkkeilin aina Johannan/Janinen talolle ja takas ku kävin iltalenkillä! :D Jään seurailemaan!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha ei vitsi aika hyvä sattuma, että satuit löytää tän blogin!! Johanna ja janina on kyllä puhunu susta! Pieni maailma:D
      Tykkään kyllä kans todellaki tästä perheestä:) kaikki on mennyt toistaseks tosi hyvin.
      Kiva jos jäät lueskelee jatkossaki mun juttuja, kiitos! :)

      Poista
  2. Säkö oot se suomalainen Mia josta mun tuleva hostäiti puhui!! :D Oon kuulemma kesälla menoss au pairiksi sun vanhaan isäntäperheeseen! :)

    Ja Enna, sun blogia on niin kiva lueskella, tsekkaan sitä joka päivä ;D

    VastaaPoista